Julai 22, 2018

Para Bintang Bola Yang Begitu Didambakan Selepas Ditunjukkan Di Piala Dunia

Para Bintang Bola Yang Begitu Didambakan Selepas Ditunjukkan Di Piala Dunia - Ketika Hirving Lozano dimulakan dalam perlawanan melawan Jerman, banyak yang kagum tetapi tidak sedikit juga yang biasa-biasa saja. Mereka yang biasa-biasa saja adalah peminat besar dari permainan Pengurus Bola Sepak.

Di FM (Pengurus Bola Sepak), Lozano adalah salah satu pemain idola. Dia cukup cepat, mempunyai dribel yahud, dan penamat dan ketenangan tidak terlalu buruk.

Sudah begitu, Lozano juga boleh bermain dalam multipo. Gim FM 2018 menyebut bahawa dia boleh bermain sebagai pemain sayap kiri, pemain tengah menyerang kanan, dan pemain tengah menyerang kiri. Ia juga boleh dimainkan sebagai pusat ke hadapan, walaupun tidak begitu berkesan.

Foto : twitter.com/CareerModeStars




Dalam kehidupan sebenar, dia lebih sering bermain dalam dua kedudukan: Penyerang sayap di sebelah kanan atau kiri. Kelajuan dan keupayaan untuk menggiring bola membolehkannya memotong dalam (tusuk) ke dalam kotak penalti dari kedua-dua jawatan.

Hasilnya tidak mengecewakan. Bersama PSV Eindhoven, skuad yang sekarang dia bertahan, Lozano mencetak 17 gol dan 8 assist dari 29 penampilan di 2017/18 Eredivisie. Rekod itu datang dengan luka pintasan rata-rata 2,6 kunci (per game) per permainan.

Foto : depor.com

Beberapa kelab nampak terpikat. Dalam beberapa hari kebelakangan ini, Lozano dilaporkan disasarkan oleh Barcelona dan Tottenham Hotspur. Bagaimanapun, PSV tidak mahu mengeluarkannya dengan harga murah. Mahu mendapatkan perkhidmatan pemain berusia 22 tahun ini? Bersedia untuk menghabiskan sehingga 50 juta euro.

Lozano hanya satu contoh. Selain itu terdapat beberapa pemain lain yang segera mendapat banyak peminat selepas muncul baik dalam Piala Dunia 2018. Lihat Benjamin Pavard (Perancis) atau Aleksandr Golovin (Rusia)



Bintang muda Perancis, Benjamin Pavard,  yang dilaporkan mensasarkan Manchester City, Arsenal, dan Tottenham, kemudian dikhabarkan telah bersetuju untuk berpindah ke gergasi Jerman, Bayern Munich. Kelabnya, VfB Stuttgart, telah bersetuju harga dengan Bayern. Bayern Munich dilaporkan telah mencapai persetujuan untuk membawa pemain pertahanan Stuttgart Benjamin Pavard.

Foto : dailystar.co.uk



Pemain berusia 22 tahun itu hanya memainkan peranan utama dalam Piala Dunia 2018. Bek kanan menjadi salah satu bintang Perancis dalam perjalanan mereka untuk memenangi piala Jules Rimet.

Stuttgart mahu mengekalkan pemain mereka sekurang-kurangnya satu musim lagi. Walau bagaimanapun, walaupun mereka mendapat apa yang mereka mahu, nampaknya mereka perlu melihat aset utama mereka setahun kemudian.

Foto : skysports.com


Sementara itu, Golovin masih dalam radar Chelsea. Walau bagaimanapun, setakat ini tiada persetujuan antara pasukan dari London dengan pemilik kelab Golovin, CSKA Moskva.


Sumber : kumparan.com tajuk berita Jadi Rebutan Usai Tampil Oke di Piala Dunia

Disqus Comments